Heeft u een vraag? We helpen u graag! De meest gestelde vragen hebben we hier al voor u beantwoord. Kunt u het antwoord niet vinden? Neem gerust contact met ons op

Waarom koop ik eerst een kaart en sluit ik daarna mijn verzekering af?
U kiest eerst uw kaart, ontvangt uw code en sluit dan thuis direct uw verzekering af in onze App. Wanneer en waar het u uitkomt. U hebt namelijk nog 30 dagen de tijd om de code te verzilveren. U kunt thuis alles rustig doorlezen en de verzekering afsluiten.

U kunt de kaart of code dus ook cadeau geven! Aan een vriendin bijvoorbeeld, die net een nieuwe e-bike heeft.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar geen mail met een kaartcode ontvangen?

Controleert u uw junk- of spam mailbox eerst even, het kan zijn dat de mail daarin is beland. Heeft u alsnog geen mail ontvangen? Neem dan contact met ons op via het contactformulier en wij gaan het direct voor u controleren. 

Wat gebeurt er als ik de kaart vergeet te activeren thuis? 

Dan heeft u geen dekking voor uw huisdier, reis, fiets of smartphone helaas. U kunt binnen 30 dagen na aankoop uw kaart registreren en u kunt het betaalde kaart bedrag binnen 24 maanden terug vragen via info@smart2cover.nl. U dient wel uw kassabon/factuur mee te sturen.

Waarom is mijn schade afgewezen?
Bij elk verzekeringsproduct hebben we te maken met polisvoorwaarden, die u ook voor afsluiten van de verzekering kan lezen. Het kan zijn dat uw schade niet, of gedeeltelijk niet, binnen deze voorwaarden valt. De verzekeraar informeert u hierover. Zie onze "Schade melden" pagina voor contactgegevens voor het stellen van uw vraag.

Krijg ik automatisch bericht als de declaratie is verwerkt?
Ja, via e-mail. 

Wat gebeurt er als een declaratie of schade wordt afgewezen?
U krijgt een persoonlijke bericht met daarin de reden van afwijzing en de verwijzing naar het artikel in de polisvoorwaarden. 

Aan wie kan ik mijn vraag over een specifieke verzekering stellen?

Bel onze klantenservice: +31 (0)30-3030612. 
Wij zijn bereikbaar van vrijdag tot en met zaterdag van 09:00 tot 17:30.

Smart2Cover is uw tussenpersoon en werkt met diverse verzekeraars en/of volmachtbedrijven. De administratie van uw polis en de afhandeling van uw schade wordt verzorgd door de verzekeraar of het volmachtkantoor. Hieronder vindt u alle contactgegevens per verzekering.

Huisdierenverzekering

Voor al uw vragen neemt u contact op met de klantenservice van Petplan op (020) 722 02 30 of kijkt u op www.petplan.nl.

Smartphone verzekering

Neem telefonisch contact op met de Aftersales Group op (073) 762 06 30. Haar medewerkers beantwoorden al uw vragen. 

E-bike Garantieverzekering van CarGarantie

Voor alle vragen kunt u contact opnemen met CarGarantie op (076) 200 30 01. 

Doorlopende fietsverzekering & kortlopende reisverzekering

Voor alle vragen neemt u contact op met RISK Verzekeringen uit Nieuwegein. Haar medewerkers beantwoorden al uw vragen via (030) 30 36 012.